Kosaram 0 db 0 Ft

Tanácsok / Matrac szavatosság

És itt megint ki kell térnünk egy kicsit a matracgaranciára is, hiszen jó tudni, hogy a matracokra vállalt garancia nem egyenlő a matrac szavatosságával. De miért is? Akkor mi az a szavatosság? Sajnos ezzel a kérdéssel általában már elkésünk, hiszen csak akkor találkozunk vele, amikor már gond van. A legtöbb vásárló úgy viszi haza a matracát, hogy 10-15 év garancia van rá, annyi bőven elég, de amikor esetlegesen a matraccal történik valami, és reklamálni szeretne, akkor tudatosul a fogalmakkal és azok különbségeivel. Sajnos ez a matraciparban nagy hiba, hiszen a vásárlót nem tájékoztatták előre, nem tudott felkészülni az esetleges problémákra. Ezért is érdemes még a vásárlás előtt rákérdezni a garanciális feltételekre és, hogy azok mi módon teljesülhetnek. A nagy különbség a garancia és a szavatosság között az, hogy garancia esetén az értékesítőnek, forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a termék nem hibás és semmi gond nincs vele, szavatosság esetében azonban ez fordítva működik. Olyankor a vásárlót terheli ez a teendő, neki kell bebizonyítania, hogy a matracával gond van, rossz terméket kapott. Sajnos az utóbbi esetben ez egy igencsak költséges és hosszadalmas procedúra lehet, ezért nagyon sokszor a vásárlók bele sem mernek vágni, így a matracforgalmazók visszaélhetnek a helyzettel. Nyugodt szívvel ajánlják a matracot és a vele járó hosszú garanciát és szavatosságot, de a részletekbe nem mennek bele, hiszen tudják, amikor arra kerül a sor, akkor a vásárló nem fog pénzt áldozni az esetleges kivizsgálásokba, ennyi erővel már vehet egy új matracot. Szavatosságnál mindig az első 6 hónap a döntő. Ha a matraccal bármi történik annak vásárlásától számított 6 hónapon belül, akkor a forgalmazónak kell bebizonyítania, hogy a hiba nem volt észlelhető a matracban sem vásárlás előtt, sem a vásárlás során. A 6 hónap elteltével azonban ez a teher már a vásárlót érinti, onnantól kezdve neki kell bebizonyítani az igazát, hogy bizony a hiba, amiről szó van, már a vásárlás pillanatában fennállt a termékben. És ilyenkor jönnek a költségek. Ha a vásárló mégis hajlandó kifizetni a bevizsgálást, és neki lesz igaza, akkor a költséget a forgalmazónak kell megtérítenie a vásárló felé egy új termékkel együtt. Ha nem sikerül megegyezniük, akkor fordulhatnak bírósághoz és kezdődhet a hosszú pereskedés. Ezért is ajánlatos minden matracvásárlás előtt alaposan átnyálazni a vásárolni kívánt matrac garanciális feltételeit, nehogy akkor koppanjunk, amikor már sajnos késő.

matrac, matracok, garancia, szavatosság, garanciális feltételekre

Ki kell térnünk egy kicsit a matracgaranciára is, hiszen jó tudni, hogy a matracokra vállalt garancia nem egyenlő a matrac szavatosságával.